יום שלישי, 21 בספטמבר 2021

אכיפת חוקי עבודה


 למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים סמכויות לאכיפה מינהלית ולאכיפה פלילית של ההוראות שבחוקי העבודה וכן לאכיפה אזרחית של הוראות שבחקיקת השוויון הזדמנויות ושל ההוראות שבחוק עובדים זרים.

אכיפת ההוראות שבחוקי העבודה, נועדה להסדיר את שוק העבודה, להקטין את שכיחות הפרתן של הוראות אלה, לתמרץ מעסיקים לקיים את החובות המוטלות עליהם כלפי עובדיהם, להגן על זכויות העובד ולהבטיח את מימושן.

למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים סמכויות לאכיפה מינהלית​ ולאכיפה פלילית של ההוראות שבחוקי העבודה וכן לאכיפה אזרחית​ של הוראות שבחקיקת השוויון הזדמנויות ושל ההוראות שבחוק עובדים זרים. 

המשרד פועל ליצירת הליכי אכיפה סדורים, המגשימים את מטרות החוק בדבר שמירת זכויות העובדים מצד אחד, והענקת יחס הוגן למעסיקים, מאידך. לשם כך, נקבעו נהלים והנחיות, היוצרים מדיניות אכיפה כוללת. הליכי האכיפה האמורים, מונחים בחלקם על ידי הוראות החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, או דברי ההסבר להצעת החוק האמור.

כך לדוגמא: הואיל ודרך המלך לאכיפת זכויות העובדים, היא הליך האכיפה המינהלי, נקבע נוהל הקובע כללים בדבר ניתוב תלונות להליכים באפיק הפלילי במקרים המתאימים והמחייבים זאת. עוד נקבעו בנוהל, לפי הוראות החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, הנסיבות בהן תומצא, בהליך האכיפה המינהלי, התראה מינהלית במקום עיצום כספי. כמו כן, הוכן נוהל, הקובע סדרי עדיפויות בדבר האכיפה של ההוראות שבחוקי העבודה השונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה