יום ראשון, 21 ביולי 2024

זכויות עובדי קבלן כוח אדם

זכויות עובדי קבלן כוח אדם

זכויות עובדי קבלן כוח אדם


עובדי קבלן כוח אדם במגזר הפרטי שצו הרחבה בענף אספקת שירותי כח אדם חל עליהם, זכאים להטבות יחודיות ובין היתר, תקן של 175 שעות עבודה בחודש, 24 ימי מחלה בשנה, ימי חופשה מיוחדים, שי בחגים, ביטוח "ריסק" או פנסיה מקיפה חלק מהעובדים במגזר הפרטי וכל העובדים במגזר הציבורי/ממשלתי (למעט עובדים בתחום המחשוב) זכאים לאותם תנאי העבודה החלים על עובדי המעסיק בפועל במקום העבודה שבו הם עובדים אם עובדי הקבלן זכאים לאותם תנאי העבודה של עובדי המעסיק בפועל ובנוסף חל עליהם גם צו ההרחבה בענף אספקת שירותי כח אדם, תחול ההוראה המיטיבה יותר עם העובד מידע זה אינו חל על עובדי חברות שירותים, כגון: עובדי חברות שמירה ואבטחה או עובדי חברות ניקיון ותחזוקה

כמו עובדים במקצועות אחרים, עובדי קבלן כוח אדם זכאים לכל הזכויות המוקנות לעובדים מכוח חוקי המגן, הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה. כמו כן יש מספר זכויות ייחודיות לעובדי קבלן מתוקף צו הרחבה בענף אספקת שירותי כח אדם ומתוקף חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם.

צו ההרחבה בענף שירותי כוח אדם חל על כל עובדי הקבלן המועסקים אצל מעסיק בפועל בסקטור הפרטי (הצו אינו חל על עובדי קבלן המעוסקים בשירות הציבורי), למעט עובדי קבלן המועסקים במתן שירות סיעודי, עובדים בתחום המחשוב המועסקים בתפקידי תחזוקה, פיתוח והטמעה של מערכות מחשוב ועובדים המועסקים בטיפול בנכי מערכת הביטחון. צו הרחבה זה מרחיב את זכויותיהם של העובדים וקובע בין היתר, תקן של 175 שעות עבודה בחודש (במקום 186 באותו מועד, והחל מאפריל 2018, במקום 182),זכות צבירה של 24 ימי מחלה בשנה, זכאות לימי חופשה מיוחדים, ביטוח "ריסק" או פנסיה מקיפה ושי בחגים.
חלק מהעובדים במגזר הפרטי וכל העובדים במגזר הציבורי/ממשלתי (למעט עובדים בתחום המחשוב) זכאים לאותם תנאי עבודה החלים על עובדי המעסיק בפועל במקום העבודה שבו הם עובדים .עקרון השוואת תנאי העבודה אינו חל על עובדי קבלן במגזר הפרטי שמעסיקיהם חברים בארגון החברות לאספקת שירותי משאבי אנוש בישראל או באיגוד הארצי של חברות למשאבי אנוש שליד איגוד לשכות המסחר ועל עובדי עובדי כוח אדם במגזר הפרטי והציבורי בתחום המחשוב המועסקים בתפקידי תחזוקה, פיתוח והטמעה של מערכות מחשוב.
אם עובדי הקבלן זכאים לאותם תנאי העבודה של עובדי המעסיק בפועל ובנוסף חל עליהם גם צו הרחבה בענף אספקת שירותי כח אדם, תחול ההוראה המיטיבה יותר עם העובד.
לפי החוק, אסור להעסיק עובד באמצעות חברות כוח אדם למעלה מ-9 חודשים (למעט עובדי מחשוב). לאחר 9 חודשי העסקה, המעסיק מחוייב לקלוט את עובד הקבלן, ולהעסיקו כעובד מן המניין, או להפסיק את עבודתו.
יש לשים לב כי החובות לגבי תנאי העבודה הקבועים בחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם חלות רק על קבלני כוח אדם, ואינן חלות על חברות שירותים. רוב חברות השמירה והניקיון מתפקדות כחברות שירותים.
לזכויות מתוקף צו ההרחבה בענף אספקת שירותי כח אדם זכאים עובדי כל חברות כוח האדם במגזר העסקי/הפרטי, פרט לעובדים המנויים ברשימה הבאה:עובדי המנגנון של חברות כח-האדם.
עובדי סיעוד.
עובדי מחשב המועסקים בתפקידי תחזוקה, פיתוח והטמעה של מערכות מחשוב.
עובדים המועסקים בטיפול ב
#עובדיקבלן
https://www.kolhamas.co.il/contractor-employees-2/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה