יום שלישי, 23 באפריל 2024

נתוני שוק העבודה 2024 - ממשיכה מגמת ההתאוששות בשוק העבודה

נתוני שוק העבודה 2024 - ממשיכה מגמת ההתאוששות בשוק העבודה

נתוני שוק העבודה 2024 - ממשיכה מגמת ההתאוששות בשוק העבודה

שיעור התעסוקה המותאם

משרד העבודה פרסם היום (יום ה', 17.4.24) ניתוח ולפיו שיעור התעסוקה המותאם ושיעור ההשתתפות עלו בכ-0.4 ו-0.5 נקודות אחוז בהתאמה בחודש מרץ. עם זאת, שיעור התעסוקה עדיין נמוך בכ-1.3 נקודות אחוז מהשיעור שהיה לפני פרוץ המלחמה.

- שיעור העובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום עמד במרץ על 1.0%, המשך של מגמת הירידה המתונה, אך הוא גבוה בכ-0.7 נקודות אחוז מהממוצע בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023.

- שיעור המשרות הפנויות עלה בכ-0.2 נקודות אחוז. החוסר בעובדים בענף הבנייה מוביל את העלייה במשרות הפנויות, שיעור המשרות הפנויות בענף זה עמד במרץ על 12.8% (עליה של 1.1 נקודות אחוז יחסית לפברואר).

- למעט בענפי החינוך והמידע ותקשורת, שיעור המשרות הפנויות עלה גם בשאר הענפים אך בשיעורים מתונים יותר.

- שיעור הנעדרים בעקבות מילואים עמד במרץ על 2.0% מכוח העבודה, עליה של חצי נקודת אחוז מפברואר.

- שיעור ההשתתפות בכוח העבודה (מועסקים ומחפשי עבודה כשיעור מכלל האוכלוסייה), עמד על 62.9% - עליה של 0.4 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר.

- שיעור התעסוקה המותאם (מועסקים כשיעור מכלל האוכלוסייה, לא כולל חופשה ללא תשלום מסיבות כלכליות) עמד על 59.8% - עלייה של 0.5 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר.

- שיעור האבטלה המותאם (בלתי מועסקים כשיעור מכוח העבודה, כולל חופשה ללא תשלום מסיבות כלכליות) עמד על 4.3% - ירידה של 0.2 נקודות אחוז מחודש פברואר, אך 0.8 נקודות אחוז יותר מחודש ספטמבר.

- שיעור הנעדרים מסיבות כלכליות (כשיעור מכוח העבודה) עמד על 1.0% - ירידה של 0.2 נקודות אחוז מחודש פברואר.

- שיעור המשרות הפנויות עמד על 4.3% - עליה של 0.2 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר.

נתוני שוק העבודה 2024



נתוני שוק העבודה 2024

שר העבודה, יואב בן צור: "משרד העבודה מבצע ניתוח הדוק לממצאים השוק וזאת כדי להתאים את פעילות המשרד ואת הקצאת המשאבים הנדרשים לשוק העבודה המשתנה".

ישראל אוזן, מנכ״ל משרד העבודה: "תפקידנו לדאוג לשוק העבודה ולכן פילוח הנתונים הכרחי ומצביע על המקומות שדרושים את התערבותנו. נזרים את המשאבים למקומות אלו".


קבצים להורדה

מצגת נתוני שוק העבודה 2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה